Prepper Forum / Survivalist Forum banner
41 - 50 of 57 Posts
Ben Davidson

quote:

"Ben Davidson, de oprichter van SpaceWeatherNews en het YouTube-kanaal Suspicious0bservers, is geen formeel erkend wetenschapper op het gebied van astronomie, ruimtefysica of geofysica."

"Hij is een wetenschapscommunicator en onafhankelijk onderzoeker, bekend om het verzamelen en presenteren van gegevens over ruimteweer, zonneactiviteit, aardbevingen en het magnetisch veld van de aarde. Zijn content belicht vaak patronen en afwijkingen, met als doel het publieke bewustzijn te vergroten over mogelijke planetaire gebeurtenissen.

"Hoewel Davidson wetenschappelijke gegevens uit gerenommeerde bronnen zoals NASA, NOAA en USGS citeert, worden zijn interpretaties en enkele van de theorieën die hij promoot – zoals catastrofale poolverschuivingen of elektromagnetische veranderingen die de aarde beïnvloeden – niet ondersteund door de mainstream wetenschap en worden ze door experts als speculatief of pseudowetenschappelijk beschouwd."

Image

============================================================

Quote:

Image

============================================

quote:

Ben Davidson is de oprichter van Space Weather News en de maker van het YouTube-kanaal Suspicious0bservers, dat zich richt op ruimteweeronderwerpen Verwijzing 1facebookVerwijzing 3fandom. Hij is een Amerikaanse voormalige advocaat zonder formele wetenschappelijke training in astronomie of ruimtevaartwetenschappen Verwijzing 4sourcewatchVerwijzing 5quora. Davidson is auteur van verschillende edities van het boek Weatherman's Guide to the Sun en heeft artikelen gepubliceerd die zonneactiviteit koppelen aan geologische gebeurtenissen, zoals de relatie tussen M8+-aardbevingen en zonne-polaire magnetische velden Verwijzing 1facebookVerwijzing 7google.

Ondanks zijn populariteit in sommige online gemeenschappen, wordt zijn werk vaak bekritiseerd door professionele wetenschappers voor het promoten van pseudowetenschap en het verkeerd interpreteren van wetenschappelijke papers om zijn theorieën te ondersteunen Verwijzing 4sourcewatchVerwijzing 5quoraVerwijzing 6reddit. Zijn kanaal en content worden als controversieel beschouwd binnen de wetenschappelijke gemeenschap vanwege een gebrek aan rigoureuze wetenschappelijke methodologie en kwalificaties Verwijzing 5quoraVerwijzing 6reddit.
Samenvattend is Ben Davidson een zelfgeleerde ruimteweercommentator en contentmaker, bekend om zijn online aanwezigheid in plaats van formele wetenschappelijke bijdragen Verwijzing 1facebookVerwijzing 3fandomVerwijzing 4sourcewatch.

=============================================================================

Het ontgaat me niet dat sommigen de duistere diepten van mijn prepper/survivalistische geest niet kunnen bevatten. Meestal zijn mijn berichten niet bedoeld met kwade wil jegens iemand, maar zijn ze gebaseerd op mijn prepper-denkproces. Ja, sommigen kunnen dat denkniveau niet bevatten en hun reactie is vaak woede

Het spijt me dat sommigen hier je teleurgesteld hebben. /sarc

Sommigen van ons genoten destijds van Sun Picture’s The late, Great, Planet Earth en Chariots of the Gods. De moderne internetversies zijn ook erg vermakelijk. Ik heb alleen waarschijnlijke gebeurtenissen om me op voor te bereiden. Geen woede van mijn kant, ik maak me alleen meer zorgen over stroomuitval, orkanen, WOIII en dergelijke.

Discussion starter · #45 ·
Van polteregist:

Het ontgaat me niet, sommigen kunnen de duistere diepten van mijn prepper/survivalistische geest niet bevatten. Meestal zijn mijn berichten niet bedoeld met kwaadwilligheid jegens iemand, maar zijn gebaseerd op mijn prepper denkproces. Ja, sommigen kunnen dat denkniveau niet bevatten en hun reactie is vaak woede

Het spijt me dat sommigen hier je teleurgesteld hebben. /sarc
Tot nader order ga ik ervan uit dat het geciteerde bericht te wijten is aan een ander lid dat de link opende, waarvoor ik duidelijk de waarschuwing 'Deze video is mogelijk niet geschikt voor sommigen' heb geplaatst. Het lijkt erop dat mijn waarschuwing zeer terecht was. Het is niet de schuld van poltergeist als sommigen die waarschuwing niet hebben opgevolgd en zich ongemakkelijk voelden bij wat ze vonden. Poltergeist heeft die video niet gemaakt, maar heeft deze alleen ter consumptie aangeboden aan serieuze preppers, noch heeft poltergist iets in die video als feitelijk verklaard. Het zijn simpelweg informatie die sommige preppers zoeken, zodat ze passende reacties kunnen geven.

AmericanPop heeft de link die u heeft geplaatst niet geopend en waarschuwde ons om deze niet te openen. AmericanPop heeft louter geëxtrapoleerd uit de POSTTITEL en uw eerdere berichten.

De aarde is niet 90 graden gekanteld binnen de toegewezen tijd, dus enige nederigheid zou op zijn plaats zijn.

Discussion starter · #48 · (Edited)
AmericanPop heeft de link die u heeft geplaatst niet geopend en ons gewaarschuwd deze te openen. AmericanPop heeft louter geëxtrapoleerd uit de POSTTITEL en uw eerdere berichten.

De Aarde is niet 90 graden gekanteld binnen de toegewezen tijd, dus enige nederigheid is wellicht op zijn plaats.
Bedankt voor het antwoord. Mijn fout, want ik wist dat we één lid hadden dat het opende, en er vervolgens over klaagde, dus ik nam gewoon aan dat we een herhaling hadden. Voor nieuwsgierige leden die die link nog niet hebben geopend, zal ik alleen maar zeggen dat het naar een duister rijk gaat dat gewoon niet geschikt is voor sommigen.

Bedankt voor de reactie. Mijn fout, want ik wist dat we een lid hadden dat het opende en er toen over klaagde, dus ik gokte gewoon dat we een herhaling hadden. Voor nieuwsgierige leden die die link niet hebben geopend, zal ik alleen zeggen dat het naar een duister rijk gaat dat gewoon niet geschikt is voor sommigen. --- Als ik de zin over de aarde lees, was er een tijdlijn waarin deze kon kantelen. Ik herinner me geen tijdlijn. Ik moet het misschien nog eens bekijken om die tijdlijn te zien. --- Iets lijkt sommigen te ontgaan, wat hun denkproces betreft. Ik heb geprobeerd aardig te zijn en iets niet aan te wijzen, maar onder de omstandigheden zal ik het doen. Serieuze preppers zoeken naar de meest gruwelijke voorspellingen. Waarom - zodat ze zich kunnen voorbereiden op de ergste scenario's. Sommigen bereiden zich alleen voor op gematigde of kleine gebeurtenissen en willen niet horen over iets waarmee ze niet willen worden geconfronteerd. Of die gruwelijke voorspelling nu ooit uitkomt, maakt mij niet uit, of het nu gebeurt of niet, ik ben bereid het onder ogen te zien en me erop voor te bereiden. Die bescheidenheidsopmerking, nee, ik bied geen excuses aan voor het serieus nemen van preppen.
Als de korst op één dag 90 graden verschuift (volgens de bewering), zul je het niet overleven.
Einde.
Je kunt doen alsof je je "voorbereidt" door in deze onzin te geloven, maar het is nog nooit eerder gebeurd en er is geen reden om te geloven dat het ooit zal gebeuren.
Je bent ergens ingetrapt en bent met tegenzin bereid te accepteren dat je misschien bent opgelicht.
Bereid je zeker voor op dingen die je kunt overleven (coronale massa-ejecties, nucleaire neerslag, extreem weer, wereldoorlog, financiële ineenstorting, enz.), maar discrediteer anderen niet ("lijkt sommigen te ontgaan", "willen niet horen over iets waarmee ze niet geconfronteerd willen worden") omdat ze niet geloven in complete pseudo-wetenschappelijke onzin.

De mensen die dit soort video's produceren, profiteren van een publiek dat de valse realiteit die de video portretteert niet volledig begrijpt. Alleen al de energievereiste zou elke natuurkundige doen smalend lachen en hem in een oogwenk uitzetten. Het is op het eerste gezicht absurd voor degenen die begrijpen wat er nodig zou zijn om het plausibel te maken.

Ik kon het niet laten. Ik moest Grok opnieuw vragen, aangezien we nu weten dat de eigenlijke bewering een korstbeweging van 90 graden was.
Ik ging verder met mijn vorige uitwisseling, dus het kende de oorspronkelijke vraag al.

Hier was mijn nieuwe verzoek:
Ik heb een ander scenario dat de cijfers misschien een beetje verandert. Ik wil graag een herbeoordeling en een outputvereiste in joules (met voorbeelden ter verduidelijking) voor het volgende:

Wat zou er nodig zijn om de hele aardkorst van de mantel te laten loslaten en 90 graden te laten roteren (in welke richting dan ook), zodat de voormalige poolposities nu in lijn met de evenaar liggen. Laten we het vereenvoudigen en aannemen dat de aarde een bol is.
En hier is het samenvattende antwoord dat het gaf: (mijn nadruk toegevoegd)
EindantwoordDe energie die nodig is om de aardkorst van de mantel te scheiden en 90 graden te roteren, zodat de voormalige polen op één lijn komen te liggen met de evenaar, bedraagt ongeveer 6,242 × 10^27 J. Dit is equivalent aan ~16,4 seconden van de energieproductie van de zon, ~62.420 Chicxulub-inslagen, of ~10,4 miljoen jaar van het wereldwijde energieverbruik. Deze schatting is sterk vereenvoudigd en de werkelijke energie zou waarschijnlijk hoger zijn vanwege niet-meegerekende dissipatieve krachten en structurele complexiteiten. Een dergelijke gebeurtenis is fysiek onwaarschijnlijk en zou catastrofale gevolgen hebben.
Zoals ik al zei, niemand zou dit overleven, ongeacht de voorbereiding, en het is op het eerste gezicht absurd.

Ik deel de volledige uitwisseling (via link) graag, en iedereen die de wiskunde wil bekritiseren, kan dat doen. Vraag het maar.

41 - 50 of 57 Posts