Sommigen van ons zijn op de hoogte van deze ontwikkeling en hebben de c.m.e. Thread gebruikt voor informatie-uitwisseling. Deze gruwelijke dreiging verdient een eigen thread.
Tot nader order ga ik ervan uit dat het geciteerde bericht te wijten is aan een ander lid dat de link opende, waarvoor ik duidelijk de waarschuwing 'Deze video is mogelijk niet geschikt voor sommigen' heb geplaatst. Het lijkt erop dat mijn waarschuwing zeer terecht was. Het is niet de schuld van poltergeist als sommigen die waarschuwing niet hebben opgevolgd en zich ongemakkelijk voelden bij wat ze vonden. Poltergeist heeft die video niet gemaakt, maar heeft deze alleen ter consumptie aangeboden aan serieuze preppers, noch heeft poltergist iets in die video als feitelijk verklaard. Het zijn simpelweg informatie die sommige preppers zoeken, zodat ze passende reacties kunnen geven.Van polteregist:
Het ontgaat me niet, sommigen kunnen de duistere diepten van mijn prepper/survivalistische geest niet bevatten. Meestal zijn mijn berichten niet bedoeld met kwaadwilligheid jegens iemand, maar zijn gebaseerd op mijn prepper denkproces. Ja, sommigen kunnen dat denkniveau niet bevatten en hun reactie is vaak woede
Het spijt me dat sommigen hier je teleurgesteld hebben. /sarc
Bedankt voor het antwoord. Mijn fout, want ik wist dat we één lid hadden dat het opende, en er vervolgens over klaagde, dus ik nam gewoon aan dat we een herhaling hadden. Voor nieuwsgierige leden die die link nog niet hebben geopend, zal ik alleen maar zeggen dat het naar een duister rijk gaat dat gewoon niet geschikt is voor sommigen.AmericanPop heeft de link die u heeft geplaatst niet geopend en ons gewaarschuwd deze te openen. AmericanPop heeft louter geëxtrapoleerd uit de POSTTITEL en uw eerdere berichten.
De Aarde is niet 90 graden gekanteld binnen de toegewezen tijd, dus enige nederigheid is wellicht op zijn plaats.
Als de korst op één dag 90 graden verschuift (volgens de bewering), zul je het niet overleven.Bedankt voor de reactie. Mijn fout, want ik wist dat we een lid hadden dat het opende en er toen over klaagde, dus ik gokte gewoon dat we een herhaling hadden. Voor nieuwsgierige leden die die link niet hebben geopend, zal ik alleen zeggen dat het naar een duister rijk gaat dat gewoon niet geschikt is voor sommigen. --- Als ik de zin over de aarde lees, was er een tijdlijn waarin deze kon kantelen. Ik herinner me geen tijdlijn. Ik moet het misschien nog eens bekijken om die tijdlijn te zien. --- Iets lijkt sommigen te ontgaan, wat hun denkproces betreft. Ik heb geprobeerd aardig te zijn en iets niet aan te wijzen, maar onder de omstandigheden zal ik het doen. Serieuze preppers zoeken naar de meest gruwelijke voorspellingen. Waarom - zodat ze zich kunnen voorbereiden op de ergste scenario's. Sommigen bereiden zich alleen voor op gematigde of kleine gebeurtenissen en willen niet horen over iets waarmee ze niet willen worden geconfronteerd. Of die gruwelijke voorspelling nu ooit uitkomt, maakt mij niet uit, of het nu gebeurt of niet, ik ben bereid het onder ogen te zien en me erop voor te bereiden. Die bescheidenheidsopmerking, nee, ik bied geen excuses aan voor het serieus nemen van preppen.
En hier is het samenvattende antwoord dat het gaf: (mijn nadruk toegevoegd)Ik heb een ander scenario dat de cijfers misschien een beetje verandert. Ik wil graag een herbeoordeling en een outputvereiste in joules (met voorbeelden ter verduidelijking) voor het volgende:
Wat zou er nodig zijn om de hele aardkorst van de mantel te laten loslaten en 90 graden te laten roteren (in welke richting dan ook), zodat de voormalige poolposities nu in lijn met de evenaar liggen. Laten we het vereenvoudigen en aannemen dat de aarde een bol is.
Zoals ik al zei, niemand zou dit overleven, ongeacht de voorbereiding, en het is op het eerste gezicht absurd.EindantwoordDe energie die nodig is om de aardkorst van de mantel te scheiden en 90 graden te roteren, zodat de voormalige polen op één lijn komen te liggen met de evenaar, bedraagt ongeveer 6,242 × 10^27 J. Dit is equivalent aan ~16,4 seconden van de energieproductie van de zon, ~62.420 Chicxulub-inslagen, of ~10,4 miljoen jaar van het wereldwijde energieverbruik. Deze schatting is sterk vereenvoudigd en de werkelijke energie zou waarschijnlijk hoger zijn vanwege niet-meegerekende dissipatieve krachten en structurele complexiteiten. Een dergelijke gebeurtenis is fysiek onwaarschijnlijk en zou catastrofale gevolgen hebben.